Wednesday, April 21, 2010

Militienii din ziua de azi - prostii din ziua de ieri

De ceva vreme ma tot minunez de prostia astora. Si nu pe baza celor vazute pe la tembelizor, ca n-am. Ci pe baza celor traite in urma intalnirii cu astfel de specimene. Prima parte incepe acu fo doi ani cand ma indreptam spre a noastra capitala. Si se face ca mi-s triplat in timp ce depaseam un tir, masinile se ciocnesc usor iar eu insist sa merem la militie (ca individele nici n-a avut de gand sa opreasca initial). La militie mai merge o masina care se afla pe acelasi traseu cu noi, martor care atesta cele povestite de mine. Si explicam si lalala si se uita militianu lung la masini si zice: "eo cred ca tu esti vinovat" si se uita la mine. Acu ma intrebam - oare legea nu zice clar ce-i aia o triplare si cine e vinovat in cazul de fata cand eu eram triplat? Si apoi vine si buba mai mare - "vi se suspenda permisul 60 de zile". Pai stai nene, pe ce baza? "Ca asa zice legea" Si ca sa vezi, ca legea nu zicea asa. Dar merem la judecatorie - aici alti dobitoci, in frunte cu judecatoarea. A zis cineva mai demult: sunt d'acord sa dam fimeii putere - dar sa nu exageram. Eh asa fu si cu judecatoarea: asta habar n-avea ce-i aia o triplare, cu toate ca-n cartea aia de-o citeste orice narod cand vrea sa dea examen pt permis scrie mare cat capu ei. Si dipa ce ma tine fun an de la intamplare vine si rezultatul - pai intr-adevar a gresit organul, dar e si el om si se mai intampla. Se mentine sanctiunea (ridicat permis si amenda, desi eram incadrat la o fapta si pedepsit pt alta in processul verbal) dar se reduce cuantumul amenzii de la 325 de lei la 300. Am ramas prost. Scrie mare de atunci pe fruntea mea: PROST.

Partea a 2-a vine cand am primit notificarea acas si am plecat bucuros sa dau permisu. Semnasem eo o hartie cum ca ma oblig ca in termen de 15 zile de la hotararea definitiva si irevocabila, in caz ca pierd, sa predau permisu. Dipa 6 zile de la primirea notificarii ma prezint cu permisu - concluzia - se mai adauga o luna ca ai intarziat. Pai cum am intarziat nene? ui ce scrie aci - 15 zile alea alea. Pai nu mai e asa, ca s-a schimbat legea, da nu a anuntat nimeni si voi, cetatenii v-o luati in gura, ca asa mai punem noi acolo o luna la permis. Da-i cu avocatu cu alea intereseaza-te si ce sa vezi - treaba aia scrisa mare pe fruntea mea inca era valabila. Chiar se schimbase legea. De ce nush, de ce nu am fost si noi ca oameni ce platim taxe si alte trebi anuntati iar nush. Dar traim in Romania, tara`n care s-a inventat prostia.

Si ultima parte din capitolul asta - trec lunile si hai sa-mi iau permisu. Pai nu ti-l dam. De ce ? Ca apare in calculator aici ca mai ai un proces. Pai mai am, unu la Bucuresti tot cu`n talamb d'al vostru care voia spaga si i-am dat muje. I-a dat si judecatorul - ca acolo is oameni mai destepti ce stiu legi - si a pierdut militianu. Pai da, scrie aici ca nu-i solutionata cauza - cauza care am castigat-o dar a facut recurs militianu. De ce nush, ca oricum n-a venit la nici un proces. Da sa fie. Si revenind la nesolutionarea cauzei - pai logic ca nu-i solutionata - ca-i recurs si se judeca iar. A da, dar noi vrem sa vedem citatia ca sa-ti dam permisu. Pt ce nush, inca incerc sa-mi dau seama, ca oricum daca scrie acolo ca nu-i solutionata inseamna ca e pe rol. Deci pola hotarare definitiva si irevocabila.

Buna dimineata domnilor militieni - ma bucur ca va avem acolo sa ne paziti, sincer as dori sa luati cucu, ca sunteti mai prosti decat prevede legea. Cum zicea un amic de-i printre ei: astia-s d'aia pe baza de boletin - ai boletin si iq 10 - treci la militie. `Tuva muma`n cur de comunisti ...

No comments: